Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Μπορεί να χειροκροτάνε την ελαφρότητα, αλλά βαθιά η αξία υπάρχει. Ο κάθε άνθρωπος έχει την αξία του και μάλιστα έχει τόσο μεγάλη αξία που είναι το μειονέκτημά μας να μην την κατανοούμε. Εμείς οι απλοί άνθρωποι δεν μπορούμε να συλλάβουμε την αξία του ανθρώπου κι ας λέμε ότι καταλάβαμε, ας την διδάσκουμε, δεν την καταλάβαμε. Την αξία την κατάλαβαν όλοι οι μεγάλοι φιλόσοφοι, όλοι οι μεγάλοι άρχοντες του πνεύματος. Ο Ίδιος ο Χριστός ξέρεις τι είπε; «Θυσιάζομαι γιατί έχει αξία ο άνθρωπος, ο κάθε άνθρωπος». Κι εγώ δεν μπορώ να δω την αξία που έχει το παιδί μου, η γυναίκα μου, η κοπέλα που με αγκάλιασε. Χρειάζεται προσπάθεια για να δει ο άνθρωπος την αξία και απαιτείται η κατανόηση του λόγου, απαιτείται η κατανόηση των δυνάμεων. Αυτά τα δύο που είναι το κλειδί για όλο τον παγκόσμιο άνθρωπο.

Όμως, στη τάξη της λογικής, ο άνθρωπος πρέπει να αποκτήσει μια λο-γική που η ποιότητα της θα είναι ποιότητα αγάπης. Δεν υπάρχει λογικό πλάσμα έξω από την ποιότητα της αγάπης. Καμία λογική δεν έπρεπε να λέγεται λογική. Καταχρηστικά λεγόμαστε «λογικοί». Ποιος είναι λογικός; Αυτός που μπορεί να σε δαγκώσει; Ποιος είναι λογικός; Αυτό το σύστημα του κόσμου; Ποιο είναι λογικό; Το ότι εγώ έχω μυριάδες εκατομμύρια και δεν έχω την καρδιά να προσφέρω σ’ έναν άνθρωπο που πεθαίνει; Ποιο είναι λογικό; Εγώ ο μορφωμένος να περιφρονώ εσένα τον απλοϊκό; Ποιο είναι λογικό; Ή εσύ ο μορφωμένος να περιφρονείς εμένα; Ποιο είναι λογικό εσύ ο Δεσπότης μου να κάθεσαι απέναντί μου σαν να είσαι κάτι καλύτερο και να μου λες έκανα μεγά-λα έργα, όταν αυτά τα έχεις κάνει από μένα; Όταν τα έχεις κάνει απ’ το λαό; Ποιος είσαι εσύ ο πολιτικός που διαχειρίζεσαι τι; Ποιος είσαι εσύ ο πατέρας μου που μου λες – ο γήινος πατέρας – που μου λες ό,τι θέλεις χωρίς βαθύτερη σκέψη; Όχι. Δεν λεγόμαστε λογικοί παρά μόνο καταχρηστικά. Λογικός είναι μόνο ένας: ο νους που είναι τέλειος στην αγάπη. Κι όταν λέω νους εννοώ και η πράξη της ζωής να φτάνει στην τέλεια αγάπη. Αλλά εμείς οι πολλοί ζούμε με λογικές που η ποιότητα τους είναι χάλια. Η θεία εντολή που μας δόθηκε είναι γίνετε τέλειοι. Δεν είμαστε τέλειοι. Όταν θα μπεις στην τέλεια αγάπη, στην λογική την τέλεια, που θα είναι λογική της αγάπης, θα διαπιστώσεις κατάπλη-κτος «ότι η λογική είναι πολύ ευλογημένη δύναμη».Δεν υπάρχει τίποτε ωραιότερο από μια λογική που είναι εκφραστής της ψυχής, εκφραστής της θεϊκής αρετής, εκφραστής της πνευματικής αγάπης, της πνευματικής διάστασης. Όπου λέω πνευματική διάσταση είναι κορυφαία αγάπη και όχι της φυσικής αγάπης, κι όχι της ηθικολογικής αγάπης ή της αγάπης που είναι στις απνευμάτιστες λογικές του «δίνω και παίρνω».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου