Πέμπτη 12 Μαρτίου 2020

Δοκιμασία και Φάρμακο



   Αναρωτηθήκαμε καθόλου ως πιστοί (?) Χριστιανοί μήπως αυτή η επιδημία του Κωρονοϊού, είναι μία δοκιμασία από τον Θεό, καθώς πεθαίνουν άνθρωποι σε όλο τον κόσμο και, επομένως, σε μία δοκιμασία καλούμαστε να ανταποκριθούμε με πίστη (εμπιστοσύνη) προς τον Θεό, προσευχή πολύ με ταπείνωση για τους συνανθρώπους μας, αλλά και με μετάνοια; 
   Φυσικά, πρέπει να προσέχουμε όλοι μας και να τηρούμε πιστά την καθημερινή μας υγιεινή, να ακολουθούμε τις οδηγίες του Υπουργείου Υγείας για την δημόσια υγεία, αλλά ταυτόχρονα θα έλεγα να τηρούμε με ευλάβεια την πιστότητά μας στον άγιο Θεό, αφού ως γνωστό, είμαστε στα χέρια Του και όλη η ζωή μας σκεπάζεται από την Θεία Του Πρόνοια. 
   Αναρωτηθήκαμε, όμως καθόλου, ότι δοκιμάζεται η πίστη μας; "Κοσκινίζεται" η πίστη, αλλά και η αγαθή ή πονηρή διάθεσή μας, απέναντι σε παρόμοιες νόσους. Δοκιμάζεται η προαίρεση μας, αφού σε μία μεγάλη δυσκολία και δοκιμασία, φαίνεται ο πραγματικός μας εαυτός και η πίστη μας προς τον Χριστό. 
   Δοκιμάζεται ακόμη και η πίστη μας, για το αν από το Άγιο Ποτήριο μεταδίδεται ο ιός! Όμως, ο Χριστός είναι η Ζωή και μόνο ζωή μεταδίδει. Είναι η όντως Ζωή και όχι αιτία θανάτου. 
   Ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος, τονίζει πως, "η Θεία Μετάληψη είναι το φάρμακο της αθανασίας και αντίδοτο κατά του θανάτου, αλλά και παντοτινή ζωή με τον Ιησού Χριστό" (Επιστολή προς Εφεσίους, χχ, 2). 
   Συνεπώς, στην Θεία Ευχαριστία μεταλαμβάνει ο χριστιανός του Σώματος και του Αίματος του Ιησού Χριστού, έτσι κατέχει "του φαρμάκου της αθανασίας" και ενώνεται (κοινωνεί) πνευματικά με τον Χριστό. Κοινωνεί ζωή αιώνια και πορεύεται μέσα στη ζωή του με τον Χριστό και διά του Χριστού. 
   Αποκαλύπτεται, λοιπόν, μέσα από τις δοκιμασίες, αν έχουμε μία (υγιή) εσωτερική θρησκευτικότητα ή (επιφανειακή) εξωτερική θρησκευτικότητα, κατά την Ψυχολογία της Θρησκείας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου